Monday, May 15, 2006

sejenak mengingat..


"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari setitis mani yang bercampur yang Kami hendak mengujinya (dengan perintah dan larangan) kerana itu Kami menjadikan dia mendengar dan melihat." (Al-Insaan : 2)

Assalamu'alaikum warahmatullah.
Di kesempatan pertemuan ini, ingin saya mengajak sahabat2 agar kita semua bersatu dalam perjuangan menegakkan syiar agama ISLAM yang mulia ini di muka bumiNya. Jalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah, di samping mengabdikan diri kepadaNya demi memperoleh redhaNya semata. Itulah tujuan sebenar kita hidup di dunia. So, be realise on that !!

"Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu." (Adz-Dzaariyyaat : 56)

Dunia hanyalah persinggahan sementara untuk menguji keimanan hamba2Nya.

"Dunia adalah penjara orang beriman dan syurga orang kafir." (Riwayat Muslim, Tirmidzi, Ahmad dan Ibnu Majah)

Oleh itu, persediaan ke akhirat yang sememangnya kekal lagi abadi amatlah perlu. Saya mengingatkan diri sendiri dan sahabat2 yang dikasihi keranaNya sekelian. Bermuhasabahlah sebentar dan tafsirlah diri sahabat2 sekelian. Kita ni sebenarnya berada di mana? Entah di kalangan hambaNya yang diberi nikmat lalu bersyukur ataupun di kalangan mereka yang dimurkaiNya lagi sesat?? Sama2 perbaiki diri ye..

Tegurlah sesama kita jika ada yang terlanjur melakukan kemaksiatan yang menyebabkan dosa lalu bakal mengundang kemurkaan Allah. Bagus sedar sekarang daripada tak sedar langsung kan. Better late than never.. Pintu taubatNya sentiasa terbuka luas buat hamba2Nya. Dan seharusnya kita belia di zaman arus modenisasi, aplikasikanlah teknologi semasa sebagai saluran untuk menginterpretasikan buah fikiran anda dalam berdakwah. Maka seterusnya diharap lahirlah generasi ummat Nabi Muhammad yang cemerlang duniawi wa ukhrawi. So, let's pray for the success of our ummah!! :)

"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong Allah (agamaNya), nescaya Dia menolong kamu dan menetapkan telapak kakimu." (Muhammad saw : 7)

1 comment:

Anonymous said...

The writer of hawa86.blogspot.com has written a superior article. I got your point and there is nothing to argue about. It is like the following universal truth that you can not disagree with: Customer service has not gone down, customer stupidity has gone up. I will be back.