Tuesday, April 07, 2009

AsSalam

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Selawat dan salam buat Rasulullah s.a.w, juga buat sahabat2 dan kaum keluarga Baginda serta seluruhnya..

gambar hiasan ~hijau yang menenangkan jiwaku~

Saya mula bicara dengan lafaz yang mulia, setelah hampir satu tahun laman ini tiada sebarang coretan. Walaupun terasa kekok memulakan kata, namun hasrat yang tertanam ingin saya cuba cambahkan semula seadanya. Selepas melewati blog sahabat2, suka untuk saya berkongsi tulisan bersama. Mungkin juga terpanggil untuk mengikut jejak sahabat lama, Habibah dengan homecomingnya, bak kata Bibah, “carila feeling itu dalam hatimu awe..” hehe..

Setelah beberapa ketika melalui rentetan fasa dalam kehidupan, saya terus belajar untuk mengerti nilainya sehingga saat ini, yang mana ia menjadikan diri saya lebih dewasa dan matang dengan hakikat di sebalik maknanya. Dan saya percaya, setiap daripada kita melalui perkara yang sama.

Saya semakin belajar untuk mengenal erti tanggungjawab. Tanggungjawab sebagai anak kepada mak dan ayah, pekerja yang menjalankan amanah kerajaan (saya yang menurut perintah, bukan hamba yang menjunjung titah walaupun di sampul suratnya urusan seri paduka baginda.. hehe) dan yang paling utama adalah tanggungjawab menjadi hambaNya yang perlu untuk sentiasa mengharapkan redhaNya dalam setiap segala sesuatu. Dan sehingga saat ini, saya masih belajar untuk menjalankan tanggungjawab2 ini inshaAllah..

Tiada ilham untuk menulis lebih panjang lagi buat masa kini. Cukuplah sekadar memulakan satu langkah baru di sini mudah2an.. ;)


“Jalanilah hidupmu apa adanya dengan rela dan senang hati”

La Tahzan (Don’t Be Sad) Dr. ‘Aidh Abdullah Al-Qarni



Ampun oleh NICE (Lagu/Lirik: Hazami)

Saat kehilangan

Harapan dan keupayaan

Berperang di hati mencari harga diri ini

Di mana kekuatan terlantar kehampaan

Dan kini sendiri alami

Kesakitan yang tak terperi

Cari ketenangan hilang

Oh di mana... Terasa...

Inginku kembali kepada masa yang silam

Menebus dosa kemungkaran

Kerna kealpaan kumohon

Keampunan.. Oh Tuhanku sujud padaMu

Kini hanya pada

Kau kumampu untuk berserah

No comments: